slej slej
1217
BLOG

Patent na napęd obrotowy złożony, teraz jest pytanie czy to działa?

slej slej Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 27

Na wstępie chcę powiedzieć że jest to mały sukces działu nauka na salon24. Okazuje się że nawet dyskusje ludzi często nie mających odpowiednich kwalifikacji, może skutkować powstaniem pomysłu i późniejszego jego realizowania. Dla mnie dyskusje o pewnych zagadnieniach na amatorskich forach mają sens i ludzie nauki powinni bardziej odważnie otworzyć się na nie by podnosić ich poziom a nie izolować się w swojej bezpiecznej przestrzeni.

 

Czasami w szaleństwie jest metoda. Pomysł dojrzewał od jakiś sześciu miesięcy ale decyzje że warto go spróbować opatentować podjąłem końcem października. Długie 10 tygodni najpierw wstępnych konsultacji a następnie szukanie rzecznika patentowego który podją by się tego wyzwania. Ponieważ nie chciałem wysyłać pomysłu obcym ludziom zapytałem 43 kancelarie patentowe czy zagwarantują mi złożenie wniosku w rozsądnym czasie (płatne z góry) i jedynie dwie zgodziły się na te warunki. Znalazłem w końcu solidnego rzecznika w Rzeszowie i jeżeli ktoś chciałby złożyć patent to mogę go polecić.

10 tygodni katorgi: kombinowania, negocjanci i oczekiwania na odpowiedzi. 10 tygodni gdy pomysłu nie mogłem podać do ogólnej dyskusji, gdyż opublikowanie go uniemożliwiło by jego opatentowanie i w końcu stało się, 28 XII patent został złożony.

 

Od razu powiem że nie umiem stwierdzić czy moje rozwiązanie jest poprawne i niezbędne jest jego zbadanie. Jednak postanowiłem zaryzykować i wcześniej go opatentować. Rzecznik odradził mi publikowanie treści patentu dlatego też będzie to opis ogólny.

 

Na czym polega pomysł?

Przedmiotem patentu jest wykorzystanie składowej siły więzów która nie jest siłą dośrodkową i nie bierze udziału w ruchu obrotowym bryły sztywnej w celu nadania prędkości postępowej rozpędzanego obiektu materialnego.

Podstawą naukową tego silnika jest opis Fizyczny wahadła stożkowego. W momencie wprawienia takiego wahadła w ruch obrotowy siła więzów (zwana dalej Fw) przenoszone przez ramie o nachyleniu kąta „a” ma dwie składowe:
-prostopadłą do osi obrotu która jest siłą dośrodkową w ruchu po okręgu (zwaną dalej Fwx).
Fwx=Fwsina
-równoległą do osi obrotu zwaną dalej pionową (zwaną dalej Fwy).
Fwy=Fwcosa

Patent na napęd obrotowy złożony, teraz jest pytanie czy to działa?

Kiedy rozłożymy masy na sztywnych ramionach które nie mają stopni swobody względem środka ciężkości występuje składowa siły równoległa do osi obrotu Fp którą można wykorzystać do nadawania prędkości obiektom materialnym.

Patent na napęd obrotowy złożony, teraz jest pytanie czy to działa?

 

dalsze rozwinięcie tutaj

http://przestrz.salon24.pl/742815,zrozumiec-mechanike-obrotu-bs-sily-akcji-i-reakcji

 

Teraz krótkie wprowadzenie.

Wszystkie obecnie wykorzystywanie napędy pojazdów działają zgodnie z prawem zachowania pędu. Pamiętajmy że pęd jest to prędkość razy masa czyli obiekt lekki o tym samym pędzie będzie się poruszał szybciej aniżeli obiekt ciężki.

p=mv

Napędy pojazdów naziemnych wykorzystują siłę tarcia, jadąc do przodu odpychają one niejako ziemię do tył. Ponieważ masa ziemi jest miliardy razy większa dlatego też zmiana pędu ziemi jest niezauważalna. Pojazdy wodne przepychają wodę do tył co daje im przyspieszenie do przodu. Silniki rakietowe działają na zasadzie zjawiska odrzutu. Gazy spalane w silniku wyrzucane są do tyłu, a wtedy rakieta nabywa pęd do przodu zgodnie z zasadą zachowania pędu.

Istnieje jednak silnik który łamie prawo zachowania pędu o roboczej nazwie Emdrive.

https://pl.wikipedia.org/wiki/EmDrive

 

http://innpoland.pl/119327,ludzkosc-bedzie-musiala-zweryfikowac-prawa-fizyki-nasa-potwierdza-istnienie-silnika-ktory-nie-powinien-dzialac

 

Mój napęd również łamie prawo zachowania pędu jednak działa na innej zasadzie. Muszę tu powiedzieć że na podstawie mojej wiedzy jak i osób z którymi o tym rozmawiałem nie umiemy jednoznacznie odpowiedzieć czy to działa. Oczywiście jeżeli okaże się on błędny, patent trzeba będzie porzucić, jednak jeżeli okaże się że jest on poprawny otworzy to całkiem nowe możliwości w podróżach kosmicznych, nie tylko bardzo ułatwi podróże międzyplanetarne ale również umożliwi wysyłanie sąd międzygwiezdnych jeszcze za naszego życia. Będzie to przełom na miarę wymyślenia silnika parowego. Jeżeli testy potwierdzą działanie zrobi się o tym głośno, ponieważ zakończy się pewna epoka w Fizyce trwająca od 400 lat.

 

Od kilku miesięcy na blogu profesora Jadczyka zajmujemy się efektem dżanibekowa

http://arkadiusz.jadczyk.salon24.pl/737511,wreszczie-fika-choc-nie-ufo

Jeżeli Chcecie się zaznajomić jak ja widzę ten efekt to opisałem to częściowo na moim blogu.

http://przestrz.salon24.pl/722285,zrozumiec-mechanike-obrotu-bryly-sztywnej

http://przestrz.salon24.pl/731934,zrozumiec-mechanike-obrotu-bryly-sztywnej-wektor-predkosci-przyspieszenia-i-si

 

Streszczając i pisząc tak po ludzku. Bryła Sztywna (dalej będę pisał BS) wprowadzona w swobodny ruch obrotowy obraca się wokół środka ciężkości. BS jest to zbiór obiektów materialnych które są ze sobą powiązane siłą więzów. To ta siła trzyma i ciągnie wszystkie elementy do środka kiedy jej zabraknie BS się rozpada.

https://youtu.be/zs7x1Hu29Wc

 

Otóż według mojego pomysłu siła więzów nie zawsze się pokrywa z siłą dośrodkową. Przykładem jest ciężarek przymocowany na sznurku którym zaczynamy kręcić. Na ciężarek działa siła grawitacyjna która zawsze go pcha w dół. Jednak kręcąc nim obserwujemy jak ciężarek się unosi. To o ile się ciężarek uniesie jest zależne od tego jak szybko się kręci. Unoszenie jest efektem działania siły. Te zjawisko jest opisane w większości akademickich podręczników jako wahadło stożkowe.

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wahad%C5%82o_sto%C5%BCkowe

 

Jak widać siła więzów o której pisałem wcześniej ma dwie składowe. Siła prostopadła do osi obrotu jest to siła dośrodkowa odpowiedzialna za ruch obrotowy czyli prędkość kątową. Druga składowa jest to właśnie siła odpowiedzialna za unoszenie ciężarka. Moim pomysłem jest wykorzystanie tej siły w celu nadania prędkości. Jeżeli się nie mylę umożliwi nam to transformacje ruchu obrotowego w ruch postępowy. Tłumacząc na ludzki kręcąc tym urządzeniem zacznie się przesuwać czyli przyspieszać łamiąc prawo zachowania pędu.

 

Jeżeli ktoś chciałby sprawdzić eksperymentalnie czy mój pomysł działa to nie będzie to ani drogie ani specjalnie trudne wymaga jedynie trochę zdolności majsterkowania i poświęcenia trochę czasu. Jeżeli eksperyment się powiedzie to będzie on nosił imię tego kto go pierwszy udokumentował. Można się w ten sposób zapisać na kartach Historii.


W zamkniętej obudowie zamykamy silniczek do którego przymocowane są na sztywnych ramionach pod pewnym kątem dwie masy. Obudowa jest po to aby zniwelować ewentualny strumień powietrza, jeżeli on wystąpi to zostanie on zamknięty w obudowie i nie będzie on w stanie poruszyć układem.
Taką obudowę albo umieszczasz na pojeździe kołowym o bardzo małych tarciach albo podwieszasz na linie. Jeżeli pojazd zacznie się rozpędzać lub zamontowana na linie zacznie się wychylać znaczy to że działa siła. Jeżeli będziemy to podwieszać, całkiem możliwe że zacznie to wirować dlatego też wtedy należało by zainstalować jakieś prowadnice które ograniczą stopnie swobody, tak by obiekt mógł się wychylać swobodnie do przodu i do tył a nie mógł się obracać.

 

Obecnie będę próbował znaleźć ludzi, instytucje kompetentne które zainteresowane by były realizacją tego pomysłu.

Więc jeżeli ktoś chce podyskutować o problemie, pomóc w realizacji lub nawiązać współprace to zapraszam.

slej
O mnie slej

Wiem że nic nie wiem a to już coś

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie